Saturday 22 June 2013

sahabat

sajak buat sahabat yang ku kasihi 



tersentak aku dari hayalan 
sewaktu mendengar suara kesedihan
tiada lagi keriuhan seperti dulu
hanya tangisan yang menyebulungi
setiap lorong kecil
kelopak mata yang sebelum ini 
cetek kekurangan air
tiba - tiba dilanda banjir air mata air
lalu membasahi landasan pipi
perginya seorang insan yang sangat ku kenali 

yang ada hanya kenangan 
dia tidak mungkin akan kembali lagi
untuk bersama mengharungi perjuangan 
untuk bersama melalui anak ranjau
untuk bersama mengenggam kejayaan

kehidupan pasti bertemu kematian

tiada hadiah terindah buat seorang sahabat
selain dari doa dari para sahabat
tiada pinta terindah buat kami para sahabat
selain dosa kami padamu sudah terubat

terima kasih ku ucapkan kepadamu
aku sangat merindui dirmu
selamat tinggal sahabat
dmailah kau disana


post ni khas untuk kawan aku amirul hakimi yang sudah pergi menghadap ILAHI sebelum cuti 2 minggu haritu. akibt kemalngan jalanraya. betapa terkejutnya aku bila dpt tahu. dia ex aku. byk kenangan dengan dia kat tsyen. kenal dgn sepupu dia halyza :) lepak padang tekah dgn dia. mase aku thu tu aku betul2 baru smpi taiping dengan bas dari butterworth. tangan aku yang sejuk gara2 aircond pun xhlg lagi ble aku dpt thu. ble orang bgthu kimi rzak meninggal, aku trtnya sape dia ? try untuk recall memory aku. dan baru aku tahu spe. aku pelik sbb aku xpnggl dy kimi razak. aku just pnggl dy kimy. sebelum dia meninggal, aku mmg ade teringat kat dy. ade sgt2. cuma aku xsmpat contact. sbb busy dgn exam. tuptup dpt thu. dh takdir dia kan.ajal, maut, jdoh semua ditangan tuhan kan. semoga kau dmai disana kawan :)aku disini hnya mmpu mendoakanmu dalam setiap doaku. tenanglah kau disana :') sejak dia pergi, aku selalu tringat kat dia. selalu sangat. hmm al- fatihah